Garantie, reparatie en service

  • Garantie
    • Zit er garantie op mijn bestelde product?

      Om te kunnen bepalen of een product aanspraak maakt op garantie, moet het product door een deskundige worden beoordeeld.

      U kunt uw product retour brengen in één van onze winkels of voldoende gefrankeerd retour sturen. Wanneer uw product onder garantie valt, worden de kosten van het retourneren door Kathmandu vergoed.

      Voor door Kathmandu geleverde producten geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende product wordt verleend. Kathmandu vervult gedurende de garantieperiode uitsluitend een loketfunctie namens de desbetreffende fabrikant. Bij aanspraak op garantiebepalingen dient de Koper te allen tijde het originele aankoopbewijs te overleggen.

      Om hygiënische redenen moeten alle artikelen die ter beoordeling of ter reparatie worden aangeboden, droog en gereinigd zijn.

    • Hoe retourneer ik een product dat onder garantie valt?

      Om te kunnen bepalen of een product aanspraak maakt op garantie, moet het product door een deskundige worden beoordeeld.

      U kunt uw product retour brengen in één van onze winkels of voldoende gefrankeerd retour sturen. Wanneer uw product onder garantie valt, worden de kosten van het retourneren door Kathmandu vergoed.

      Retouradres:
      Kathmandu Outdoor & Travel Utrecht
      t.a.v. Servicedesk
      Oudegracht 256-264
      3511 NV Utrecht

  • Wasservice
    • Wat kan ik door Kathmandu laten wassen?

      Verleng de levensduur van uw outdoorproduct met de Kathmandu wasservice. Bij onze wasservice kunt u terecht voor het wassen van uw donsjas of –broek, dons of synthetisch gevoerde slaapzak. De wasservice wordt uitgevoerd door een professionele wasserette die gespecialiseerd is in het wassen van donsmaterialen en synthetische materialen.

       

    • Wat zijn de kosten:

      Dons of synthetisch gevulde slaapzak € 25,- 
      Kort/dun dons jack (lees doorgestikt jack) € 17,50
      Dons jas dik (bv. Expeditie jack/broek dik jack met schotjes) € 20,-
      Dons jas 3 in 1 (bijvoorbeeld Tres Parka) € 20,-

    • Hoelang ben ik mijn product kwijt?

      Het te wassen product bent u tussen de één en drie weken kwijt, afhankelijk van het filiaal waar u het product inlevert. Neem contact op met uw filiaal voor een tijdsindicatie.

       

    • Waar kan ik mijn was inleveren?

      U levert uw slaapzak, jas of broek in bij één van onze winkels. Wanneer deze klaar is en opgehaald kan worden, krijgt u telefonisch bericht.

       

  • Schoenreparatie service
    • Welke schoenen kan ik laten repareren?

      Verleng de levensduur van uw wandelschoenen en klimschoenen en maak gebruik van de Kathmandu schoenen reparatieservice. Om te bepalen of een wandelschoen in aanmerking komt voor reparatie dient u de schoenen mee te nemen naar één van onze winkels. Ons winkelpersoneel kan per individueel geval adviseren wat de beste oplossing is. Neem altijd uw beide schoenen mee, ook al is er reparatie nodig aan slechts één schoen.
      Reparaties die onder andere uitgevoerd kunnen worden:

      • Het verzolen van wandelschoenen en klimschoenen
      • Reparatie aan het binnenwerk (ook Gore-Tex) 
      • Het vervangen van haken en ringen 
      • Reparatie aan het buitenwerk en de stootrand 
      • Reparatie aan sandalen

      De reparatieservice wordt uitgevoerd door een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het repareren van outdoor-schoenen. Alle reparaties aan outdoor-schoenen worden uitgevoerd met de originele materialen van onder andere Asolo, Hanwag, Lowa, Meindl, Scarpa en Timberland. Ook wordt er gebruik gemaakt van een zeer uitgebreid assortiment Vibram onderwerken.

       

    • Wat zijn de kosten?

      Een reparatie aan een schoen is handwerk en elke reparatie is opzichzelfstaand. Van te voren kan ons winkelpersoneel slechts een indicatie geven van de kosten.
      Enkele richtprijzen:


      Wandelschoenen
      Lowa ATC serie zolen en hakken €87,50
      Verzolen wandelschoenen onderzool €97,50 per paar
      Verzolen wandelschoenen plus vervangen stootranden €122,50 per paar
      Verhakken wandelschoenen €39,50 per paar
      Vervangen bekleding hielvoering lage wandelschoenen v.a. €37,50 per paar
      Vervangen bekleding hielvoering hoge wandelschoenen v.a. €39,95 per paar

      Klimschoenen
      Verzolen klimschoenen v.a. €39,95 per paar
      Verzolen en voorzien van nieuwe neuzen klimschoenen v.a. €54,95 per paar

    • Hoelang ben ik mijn schoenen kwijt?

      De te repareren schoenen bent u tussen de één en drie weken kwijt, afhankelijk van het filiaal waar u ze inlevert.

    • Waar kan ik mijn schoenen inleveren?

      U kunt uw te repareren schoenen in al onze filialen inleveren. Zorg ervoor dat de schoenen bij het inleveren schoon en droog zijn. Wanneer de schoenen gerepareerd zijn en opgehaald kunnen worden, krijgt u telefonisch bericht.

  • Reparatie service
    • Wat kan ik door Kathmandu laten repareren?

      Verleng de levensduur van uw outdoorproduct met de Kathmandu reparatieservice.
      Producten te koop bij Kathmandu zijn duurzame producten en kunnen bijna altijd gerepareerd worden. Om te bepalen of uw product in aanmerking komt voor reparatie, dient u deze mee te nemen naar één van onze winkels. Ons winkelpersoneel kan per individueel geval adviseren wat de beste oplossing is. De meeste reparaties worden uitgevoerd door een gespecialiseerd herstelbedrijf dat de reparaties en garantiebepalingen doet voor grote buitensportmerken. Denk aan reparaties aan rugzakken, Gore-Tex kleding, schoenen en tenten. Andere gevallen worden uitgevoerd door de fabrikant zelf.

    • Wat zijn de kosten?

      Op veel producten zit één jaar garantie op fabricagefouten, sommige merken bieden zelfs levenslange garantie op fabricagefouten. Om recht te hebben op deze garantie, dient u altijd een originele kassabon te kunnen overhandigen. De kosten van producten die niet gerepareerd kunnen worden onder garantie, zijn per individueel geval afhankelijk. Ons winkelpersoneel kan slechts een indicatie geven van de reparatiekosten.

    • Hoelang ben ik mijn product kwijt?

      Het te repareren product bent u minimaal één week kwijt. Ons winkelpersoneel kan slechts indicatie geven van de duur dat u het product kwijt bent.

       

    • Waar kan ik mijn te repareren product inleveren?

      U levert uw te repareren product in bij één van onze winkels. Zorg dat het product dat u inlevert schoon en droog is. Wanneer het product klaar is en opgehaald kan worden, krijgt u telefonisch bericht.

       

Om de beste gebruikerservaring te bieden maakt onze website gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met de standaardinstellingen. Bekijk onze privacy beleid hier.