Een bezoek aan Ticket to the Moon

Een bezoek aan Ticket to the Moon

03 juni 2020 | Nieuws

Achter veel producten die wij verkopen zit een verhaal, een geschiedenis. Zo ook achter de hangmatten van Ticket to the Moon, bedacht in 1996 door Charles Descotis. Hij wilde niet zomaar een naam voor zijn lichtgewicht en tevens sterke hangmat. Ken je dat gevoel, dat je begint te dromen net voordat je echt in slaap valt…. that's your ticket to the moon!

Ik ben al een tijdje werkzaam voor Kathmandu. Soms worden we in de winkel verrast met een bezoek van de mensen achter het product. Op een dag kwam Rico, de sales director van Ticket to the Moon bij ons langs en ik dacht meteen: hier ligt mijn kans. Of ik een bezoek zou mogen brengen aan de TttM fabriek als ik in Bali ben, vroeg ik hem.

“But of course, you are more than welcome!” zei hij. En zo geschiedde.

Op een zonnige dag tijdens onze reis kwamen we aan bij de fabriek, het kloppend hart van TttM in Bali. Buiten voor de deur van de fabriek zag ik tientallen scooters, die netjes op een rij geparkeerd stonden. Ieder personeelslid heeft een eigen scooter inclusief helm. Geschonken door het bedrijf. “Want we willen dat onze mensen snel en veilig naar hun werk kunnen komen”, vertelde Rico.



We werden hartelijk onthaald bij binnenkomst en na een voorstelrondje op kantoor (waar een internationaal gezelschap zorgt dat productie en distributie goed verlopen) zetten we voet in de fabriek. Waar 'het stof ons om de oren vloog’. Om precies te zijn de sterke nylon stof, waarvan de hangmatten en andere items worden geproduceerd.

De hangmatten worden volledig met de hand gemaakt door in totaal 340 lokale Balinezen, van wie er per dag zo'n 50 lachend achter de naaimachines aan het werk zijn. Dit doen ze in een moderne en schone, ruime werkplaats, voorzien van goed daglicht. Iedereen wordt uitgedaagd om mee te denken over zero waste: er wordt zo min mogelijk weggegooid. Hergebruik staat hier hoog in het vaandel. Vandaar dat er van de restjes stof compacte reisrugzakjes en sleutelhangertasjes worden gemaakt.

En transparantie ten top, want we mochten overal naartoe en kregen echt alles te zien. Van de stof die continu wordt gecontroleerd op sterkte (want veiligheid en kwaliteit gaan voor alles) tot hoe de logolabels op de producten worden geplaatst.



Wat mij het meest is bijgebleven zijn de blije gezichten van alle mensen die met liefde de kleurrijke producten van TttM in elkaar zetten, en hiervoor een eerlijk salaris ontvangen. Zij werken voor een prachtbedrijf, dat de veiligheid en kwaliteit van hun producten net zo belangrijk vindt als het welzijn van hun werknemers.

Achter een sterk product staat een sterk bedrijf, en dat heb ik gezien! Voor mij was het een inspirerend bezoek, waardoor ik met nog meer enthousiasme de mooie producten van Ticket to the Moon verkoop.

En als ik mijn hangmat uitrol geniet ik nog intenser van mijn relaxmomentje.

Keep your feet off the ground!

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Personalisatie cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Logo